Pedofili Bozukluğu Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Pedofili Bozukluğu Nedir?

Ergenlik öncesi,genel olarak 13 yaş ve altı çocuklara yönelik duyulan cinsel ilgi ve cinsel davranış eğilimi gösterilmesine pedofili bozukluğu denir.Bu rahatsızlığı taşıyan kişilere pedofil adı verilir. Pedofil kelimesi Yunanca kökenli olup,paid yani ‘çocuk’,paido-  ve -philia (normaldışı sevgi) anlamını taşımaktadır.

Pedofili Bozukluğu Nasıl Oluşur?

Pedofili hastalığı ya da bozukluğubireylerin kişisel hakimiyetsizlikleri ve geçmiş yaşantılarının kişide bıraktığı olumsuz izlerden meydana gelmektedir.Pedofil bireylerin çoğunun çocukluk dönemlerinde istismar yaşamış oldukları bilinmektedir.Çocukluklarında yaşamak zorunda kaldıkları süreci bastırmak amacıyla istismarı başka çocuklar üzerinde uygulamaktadırlar.Bunun sebebi ise geçmiş dönemlerinde,kendilerine uygulanan istismara direnmek zorunda kalmış olmalarıdır.Böylece kendilerini üstün ve güçlü hissederler.

Pedofilinin Çeşitleri Nelerdir?

Pedofil bireyler,ergenlik öncesi ve sonrası dönemdeki çocukları tercih edenler olarak ikiye ayrılırlar.Pedofil bireylerin eğilimleri cinsiyet farklılığı gösterebilmektedir.Hem karşı cinse hem de hemcinsine ilgi duyabilmektedir.Daha çok erkeklerde rastlanılıp,kadınlarda da az sıklıkla rastlanılan bir hastalıktır.

Pedofili Hastalığının Tedavisi Var Mıdır?

Pedofili hastalığının kesin çözüm vaadi veren bir tedavisi bulunmamaktadır.Ancak psikoterapi,pedofil hastalarına uygulanabilecek en uygun tedavi yöntemlerinden biridir.Pedofili,süreklilik gösteren bir hastalık olarak bilinmektedir.Tedavi sırasında kişiyi,cinsel eğilimde bulundukları sürece teşvik nedenleriyle yüzleştirmektedirler.Bunun yanısıra LA (Leuprolide Asetat) adlı üremenin körelmesini sağlayan tedavi de ciddi vakalarda uygulanır.Cinsel tepkimeleri azaltmayı sağlayan LHRH (Luteinizan Hormon) ise pedofil hastalığında uygulanan en güncel tedavi yöntemidir.

Pedofiliye Karşı Ailelerin Alabileceği Önlemler

Pedofili bozukluğuna karşı ailelerin alabileceği önlemleri şu şekilde sıralamak mümkündür:

•Çocukların bulundukları her ortamı denetim altına almalıdırlar.

•Çocuklarla her koşulda iletişim içinde olup,sıkı bir bağ kurmalıdırlar.

•Çocuklara karşı tavır ve davranışlar daha özenli ve seçilmiş olmalıdır.

•Çocukların yoğun ilgi duyduğu kişiler daha dikkatli incelenmelidir.

Kaynakça

Pedagog Sevil Yavuz